Orkestra e-defter, hali hazırda kullanılan ticari yazılımınızdan ( muhasebe programından ) bilgileri otomatik alır ve bu bilgilerden istenilen formatta elektonik defterler ve beratlar oluşturur. GİB e gönderilmesi gereken beratları otomatik olarak gönderir ve alır. Bu sayede bullanıcı tek bir ekran içerisinden tüm işlemleerini başarı ile gerçekleştirebilir.
Birden fazla şube ve firma desteği bulunan Orkestra e-defter ile tüm firmalarınızı ve şubelerinizi tek bir ekrandan kolayca yönetmenizi sağlar. Ayrıca gelişmiş yetkilendirme seçenekleri ile kullanıcı erişimlerini düzenleyebilirsiniz.
Oluşturulan tüm defterler ve beratlar ve GİB imzalı beratlar sistem içerisinde hem veritabanında hemde yerel bir alanda saklanır. Firma seçimi doğrultusunda istenirse Dropbox, Google Drive, FTP veya Orkestra Kutum bulut sistemlerine otomatik aktarım sağlanır.