E-Fatura uygulamasına geçmek isteyen mükellefler posta yoluyla yada elektronik ortamda başvuru yapabilmektedir.  

Temelde e-fatura başvurusu için yapılması gereken işlemler 4 adımda özetlenebilir. 

1Gelir İdaresi Başkanlığı’na (GİB) e-Fatura Uygulaması Başvurusu 

2Mali mühür başvurusu 

3Mali mühür geldikten sonra e-fatura sürecine dahil olma. 

4Entegrasyon veya entegratör çözümü kullanmak isteyen firmalar GİB e başvuruda bulunacaktır. 

 

Posta yoluyla başvuru yapmak isteyen mükelleflerin başvuru belgelerini "Gelir İdaresi Başkanlığı – Denetim ve Uyum Yönetimi Daire Başkanlığı(I) İlkadım Cad. 06450 Dikmen/ANKARA" adresine göndermeleri gerekmektedir.

Posta yoluyla başvurular için hazırlanan e-Fatura Başvuru Kılavuzuna ulaşmak İçin tıklayınız.

Elektronik Başvuru Kılavuzuna ulaşmak için tıklayınız.

Elektronik Başvuru Rehberine ulaşmak için tıklayınız.

1E-Fatura uygulaması başvuru formu ve taahhütnamesi,

2Elektronik mali mühür sertifika sahibi taahhütnamesi

3Şirket kuruluş sözleşmesinin yer aldığı ticaret sicil gazetesinin noter onaylı nüshası

4Başvuru formuna şirket adına imza atan kişinin yetkili olduğunu gösterir şirket imza sirkülerinin noter tasdikli örneği

5Uygulamaya entegre olmak isteyenler için BİS raporu, özel entegratör ile çalışacak kurumlar için bunun müracatta yazılı olarak beyan edilmesi.

6Bu işlemler on-line olarak da yapılabilmekte, ancak sonradan müracata konu evrakların ıslak imzalı nüshalarının GİB’e gönderilmesi gerekmektedir.